Blog voor leden van de beroepsvereniging van fotografen

oktober 14, 2010

Marketing van eenvoud

Filed under: Marketing — Tags: , — Francis Tilborghs @ 9:46 am

Fons Van Dyck - Copyright Fotostudio Tilborghs

Fons Van Dyck wiens blog ik hier al eerder vernoemd heb, schreef voorbije week een artikel in De Standaard over ‘simplicity marketing’. Consumenten blijken bij een ruime keuze overvallen te worden door een soort van ‘keuzestress’. Men weet niet meer wat kiezen uit schrik het verkeerde te kiezen. Je kan als handelaar de consument hierbij helpen door een beperkt assortiment aan te bieden. Geen 20 verschillende fotokaders in allerlei kleuren en afmetingen, maar maximaal 7 alternatieven. Dat blijkt uit onderzoek aan de Universiteit van Tilburg. Hema bijvoorbeeld is een meester in ‘simplicity marketing’. Een eenvoudig assortiment, eenvoudige prijzen (‘alles aan drie euro’) en een eenvoudige communicatie. Ook in het luxesegment is men zich er van bewust dat men de klant moet helpen met het maken van keuzes. Omega voert in haar jongste reclamecampagne George Clooney op met een kanjer van een horloge waaronder staat ‘George Clooney’s choice’. Als het voor George goed is, dan zal het wel OK zijn.

Hoe ziet uw assortiment eruit ? Wordt uw klant overvallen door ‘keuzestress’ als hij uw winkel binnenstapt ? Of hebt u voor hem al een eerste selectie gemaakt ?

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Blog op WordPress.com.

%d bloggers op de volgende wijze: