Blog voor leden van de beroepsvereniging van fotografen

oktober 6, 2010

Mobistar op zijn best

Filed under: Marketing — Tags: , , , — Francis Tilborghs @ 8:23 am

Gisteren werd ik opgebeld door een medewerker van Mobistar.  Dat gesprek ging als volgt  :

– ‘Dag mijnheer Tilborghs, zou er een verkoper bij u mogen langskomen ? We hebben namelijk een uniek aanbod dat 30% goedkoper is dan dat van de concurrentie ?’

– ‘30% goedkoper ? Hoe kan u nu weten hoeveel ik nu betaal ?’

– ‘Onze verkoper gaat u dat allemaal uitleggen mijnheer Tilborghs.’

– ‘Bon, donderdag en vrijdag ben ik in de studio, kom dan maar langs en niet langer dan 15 minuten.’

– ‘Onze verkopers zitten op donderdag in een andere provincie en op vrijdag zijn ze niet op de baan, dan vergaderen ze gans de dag. Kan het op een ander moment ?’

– ‘Als u mij iets wil verkopen, dan zal u zich moeten aanpassen aan mijn agenda mevrouw Mobistar.’

– ‘Kan het toch niet op een woensdag, om 20u ’s avonds dan ?’

Om van haar gezaag af te zijn, maak ik een afspraak op woensdag 12 oktober om 20u. Deze ochtend rinkelde mijn telefoon en kreeg ik dezelfde mevrouw aan de lijn :

– ‘Dag mijnheer Tilborghs, zou er een verkoper bij u mogen langskomen ? We hebben namelijk een uniek aanbod dat 30% goedkoper is dan dat van de concurrentie ?’

– ‘Euh mevrouw Mobistar, ik heb al een afspraak. Dat hebben we gisteren vastgelegd.’

– ‘Bent u daar zeker van mijnheer Tilborghs, ik vind hier niets van terug in mijn computer.’

– ‘Beweert u nu mevrouw dat ik ons gesprek van gisteren gedroomd heb ? U wil mij iets verkopen, ik maak tijd voor u en nauwelijks 24u herinnert u zich mij niet meer en weet zelfs niet dat u een afspraak hebt gemaakt !’

– ‘Dat ga ik even nakijken in de computer. Ik bel u zo dadelijk terug’.

– ‘Dag mevrouw Mobistar. En tot nooit meer’.

Een ervaring als dit maakt duidelijk welke meerwaarde wij als kleine zelfstandigen hebben. Klantvriendelijkheid en persoonlijke service zijn bij ons geen loze woorden. Bij ons zijn klanten geen dossiernummers, maar persoonlijke contacten. Dat is een gouden voordeel dat wij zeker moeten uitspelen. Onze klanten zullen ons daar dankbaar voor zijn.

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

