Blog voor leden van de beroepsvereniging van fotografen

december 30, 2009

de ‘feel good’-factor van een nieuwe camera

Filed under: Marketing — Tags: — Francis Tilborghs @ 1:29 pm

De Amerikaanse marketinggoeroe Seth Godin vermeldt op zijn blog dat de klant bij gelijkaardige producten zal kiezen voor het goedkoopste alternatief. In dat opzicht heb je als handelaar 3 alternatieven :

– Je bent de goedkoopste (moeilijk te handhaven want steeds is er iemand die toch nog goedkoper wil werken)

 – Je bent de meest betrouwbare (da’s al beter)

 – Je bent zodanig goed in wat je doet dat je eigenlijk geen concurrentie hebt (dit is de max natuurlijk)

Vooraleer je dus de zoveelste printer, lens of camera koopt, dien je je af te vragen of dit iets aan je concurrentiepositie verandert. Werk je nu goedkoper, ben je nu meer betrouwbaar of  beter? Zo niet, dan geeft de aankoop je misschien een persoonlijk goed gevoel, maar het brengt je verder geen stap vooruit.

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Blog op WordPress.com.

%d bloggers op de volgende wijze: